23 Şubat 2013 Cumartesi

SEKİZ DAKİKADA SICAK SUFLE YAPIMI



Tarifi daha dün alındı bu gün uygulandı. 
Hastanemize ameliyat yapmaya gelen diş hekimi Selen Hanım' la dün tanıştım..
Konu konuyu açtı, ortak noktalarımız çıktı ortaya. 
Kendisi de benim gibi dikiş dikmeyi, kek, börek yapmayı seviyormuş.
Birden bir baktık ki birbirimize tarifler vermeye başlamışız.
İlk defa dominos pizzada yedim sıcak sufleyi ve çok beğendim.
Kısa sürede ve zahmetsiz yapılması da çok hoşuma gitti doğrusu.
Çünkü bazen insanın canı çok fena tatlı çekiyor ama yerimizden kalkıp da fırına bir şeyler atmaya üşeniyoruz.
Hadi attık diyelim ki  bir saat o pişene kadar bizim hevesimiz kaçıyor.

Bu sufle zaten çok az malzeme içeriyor tarifde bu da yetmezmiş gibi 8 dakika da pişiyor.
Tam işten gelmişseniz ya da akşama kadar ev işleriyle çok yorulmuşsanız üzerine bu sıcacık tatlı çok iyi gelecek.

İsterseniz hemen tarife geçelim...






MALZEMELER:

2 yumurta
100 gr bitter çikolata
2 çorba kaşığı şeker.
2 çorba kaşığı tereyağ
1 büyük kahve fincanı un
1 çay kaşığı kabartma tozu





HAZIRLANIŞI:

Mutfağa girer girmez fırınınızı 150 dereceye alıp ısıtmaya başlayın.
Tereyağı ve bitter çikolatayı bir tencereye alıp eritin.
 Başka bir kapta yumurtaları şekerle birlikte çırpın.
Üzerine kabartma tozu ve unu eleyerek ilave edin.
Sonra erimiş çikolata karışımı ile bu karışımı karıştırın.
Sufle kaplarına ya da benim gibi muffin kaplarına üzerlerinde 1 parmak boşluk kalacak şekilde 
karışımı dökün.
Isıttığımız fırında 8 dakika pişirin.
Fırından fırına değişiklik göstereceğinden dolayı kontrollü şekilde pişirin ve süreyi ayarlayın.
Muffinlerin üzerinde ince yumuşak bir kabuk oluşacak içi de tam pişmemiş, akışkan olacak.
Üstüne pudra şekeri serperek sıcak sıcak servis yapabilirsiniz.







Benim suflelerim aslında iyi kabarmışlardı ama fotoğraf çekilmeyi beklerken söndüler.
Ayrıca sufle kabıyla pişirerek de şık bir sunum elde edebilirsiniz. Sufle kabıyla pişirirseniz karşımı dökmeden önce kapları yağlamayı unutmayın.
















Herkese bol sufleli, akışkan bir hafta sonu diliyorum :)))

Hoşçakalın...

Sevim Turan Çolak


2 yorum:

  1. Sufleye bayılırım, bu suffle de çok lezzetli gözüküyor hemen denemem lazım!

    YanıtlaSil
  2. Ben de çok severim sufleyi Kamuran Hanım. Hele de kışın, sıcak sıcak nefis oluyor. Olsa da yesek,bakın benim de çok canım çekti şimdi :(

    YanıtlaSil

BUNLARDA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...